Upravit stránku

Vytvořte špičkový
kariérní web, který přiláká
správné posily do vašeho týmu

O volná pracovní místa dnes není nouze. Zvyšuje se tím jak mobilita na trhu práce, tak přirozeně i ochota jít do většího rizika při hledání té nejlepší nabídky. A z toho můžete jakožto zaměstnavatel těžit. Uchazeče je jen potřeba správnou cestou oslovit. Špičkově zpracovaný kariérní web, nepostradatelná součást efektivního náboru, budování značky zaměstnavatele a získávání relevantních kandidátů, vám v tom pomůže!

Kariérní web je jedním ze základních prostředků personálně marketingové komunikace a náborových aktivit. Je to okno do vaší firmy díky kterému kandidát pozná, co jste za firmu, jestli do vašeho prostředí dobře zapadne a zda si s lidmi bude rozumět. Správně definovaným obsahem a strukturou stránek budete moct efektivně cílit na relevantní kandidáty a získáte přístup k nejlepším talentům a loajálním pracovníkům na trhu.

Obsah kariérního webu

Kvalitní kariérní web stojí na srozumitelném, jednoznačném a autentickém obsahu. Je to nejnáročnější fáze celé výroby kariérního řešení. 

Autenticita je zásadní, prezentujte se takoví, jací doopravdy jste, bez zbytečných příkras nebo dokonce nepravd. Kandidát by si měl udělat jasnou představu o tom, jaká jste společnost, koho mezi sebe hledáte a obsahu by měl snadno porozumět.

Představte si kariérní web jako seznamku, kde musíte na relativně malém prostoru zaujmout správné kandidáty a odradit ty, kteří s vaší firemní kulturou nebudou kompatibilní. Čím začít?

Představte se.

Nabídka zaměstnání je váš produkt. Odhalte, kým ve skutečnosti jako zaměstnavatel jste. Vycházejte přitom z vašeho podnikatelského záměru, vize a hodnot společnosti. Vše, co vás charakterizuje a vytváří obraz vaší zaměstnavatelské identity i přístupu k zaměstnancům, nazýváme značkou zaměstnavatele.

Díky tomu, že se budete znát a autenticky se prezentovat, dokážete zaujmout kandidáty, o které máte skutečně zájem, ale i odradit ty, kteří s vaší firemní kulturou nebudou kompatibilní. Což je podstatou efektivního náboru i budování candidate experience.

Značku zaměstnavatele není těžké definovat, jen na to nesmíte být sami. Vezměte si na pomoc lidi kolem vás. Začněte uvnitř firmy a zjistěte, proč u vás lidé pracují, čeho si cení, zjistěte ze svého okolí, jaké asociace mají lidé s vámi jako zaměstnavatelem. Všechny tyto informace vám pomohou k určení jedinečných atributů, které vaši značku vymezují. V personálním světě jim říkáme EVP (employee value proposition).

Připravte si persony.

K určení vhodného obsahu na webu i správné komunikační linky vám pomůže vytvoření person. Persona je pro vás takový ideální uchazeč o práci, u něhož dokážeme odhadnout, jaké má potřeby, jakým jazykem mluví a co ho bude na webu zajímat (zda to jsou firemní benefity, hodnoty, poslání a vize firmy, odpovědné chování firmy, firemní akce atp.).

Jednoduše, přehledně a originálně

Tvořte firmu srozumitelnou i konzistentní. Lidský mozek mnohem lépe a pozitivněji přijímá informace, které se mu daří zpracovat snadno a rychle. Je důležité používat jazyk, který je vaší cílové skupině blízký a aplikovat stejný styl ve všech komunikačních kanálech směrem ke kandidátům (od pracovního inzerátu přes emailovou komunikaci, sociální sítě až po průběh a vedení pohovoru). Připravujte pracovní nabídky, které budou vyčnívat a nebudou obsahovat unilé fráze a klišé (například dynamický mladý kolektiv, prosperující firma, motivující ohodnocení atp.). 

Použijte autentické fotografie, případně videoobsah

Obrázky zvyšují emoční komunikaci a výslednou konverzi. Více než na krásných prostorech záleží na autenticitě. Fotografie reálných zaměstnanců umožní uchazečům navázat emoční spojení. Domluvte si fotografa, který podchytí ducha firemní kultury a vtáhněte do procesu i své zaměstnance, kteří mohou být součástí vašeho kariérního webu. Pozor na úpravu fotek, je nutné, aby vypadaly přirozeně. Rozhodně se vyhněte staženým fotkám z fotobanky. Ducha firmy a náladu ve společnosti zachytíte jednodušeji skrze video.

Vzbuzujte pozitivní emoce

Člověk je tvor iracionální a rozhoduje se na základě emocí a pocitů. Začleňte je do kariérního webu prostřednictvím citátů, videobsahu nebo fotografií. Zkuste popustit uzdu fantazii a zapojte do kariérního webu příběhy, které se vztahují k historii firmy, příběhu zakladatelů společnosti či pracovníků.

Podle množství obsahu zjistíte, zda vám kariérní stránky poběží na samostatné doméně, nebo zda budou součástí vašeho firemního webu.

Struktura kariérního webu

Cílem kariérních stránek je nejen kandidáty zaujmout, ale především to, aby vám vyplnili poptávkový formulář na pracovní nabídku. Přehled volných pracovních míst by měl být návstěvníkovi stránek snadno dostupný. Co možná nejjednodušší by měla být i cesta k vyplnění formuláře. S rozložením grafických prvků a celé stránky nebo podstránek kariérního webu se sami netrapte, pomůže vám s tím UX specialista. 

Na co však myslete:

Nevytvářejte uchazečům zbytečné překážky: Nechtějte, aby vám kandidát posílal soubor s životopisem. Určitě postačí, když vám uchazeč na sebe zanechá jakýkoliv kontakt nebo odkaz na LinkedIn.

Buďte osobití: Zanechte na sebe personalizovaný kontakt, aby vás mohl kandidát kdykoliv oslovit s dotazem.

Jak by měl fungovat web po technické stránce?

  • Musí být přehledný, responzivní a korespondovat s grafickým vizuálem firmy.

  • Web musí být optimalizovaný pro vyhledávače.
  • Kontaktní formuláře na webu musí být jednoduché.
  • Na webu by měly být nasazeny měřící kódy.
  • Web by měl být propojený se sociálními sítěmi firmy.
  • Web by může být napojen na personální software.

Co nám špičkové kariérní stránky přinesly?

 

  • Snížili jsme pravidelné měsíční náklady na nábor.
  • Máme více relevantních kandidátů.
  • Zlepšili jsme sami sebe jako zaměstnavatele.
  • Zvýšila se motivovanost uchazečů u nás pracovat:
"Vaši firmu jsem vůbec neznala, ale po prozkoumání webu a sociálních sítích jste mě naprosto zaujali. A je pro mě radost u Vás žádat o práci..."  

"Navíc váš popis "Proč pracovat v eBRÁNĚ" a vaše firemní kultura dle mého musí zaujmout prostě každého!" 

"...libí se mi váš web, početl jsem si pěkně na blogu (článek od Ivany Palarčíkové mě inspiroval:-)) a dokonce se rozhoduji, že bych si od eBRÁNY nechal udělat svůj osobní web.." 

Nezapomeňte

Samotné kariérní stránky, i když budou špičkové, váš náborový proces nespasí. Jsou perfektním základem, ale značku zaměstnavatele a vytváření dobré pověsti na trhu práce je potřeba budovat dlouhodobě.